Friday, April 11, 2014

Polehčující okolností budiž, že se ani vyobrazení Irů neobešlo zcela bez ironické oscars pub nadsázk


O nás Předplatné Inzerce Kde koupit oscars pub Cena Sazky a DN Redakce a kontakty oscars pub Zobrazit kategorie článků oscars pub Zobrazit všechna vydání 15 řádků (7) Aktuálně (42) Anketa (21) blog DN (320) Burza (276) Dědova mísa (47) Dokumenty (72) Dopisy bez hranic (6) Editorial (1) Festivaly (460) Glosa (5) Historie (43) Hyde park (69) Inspirace divadlem (48) Jak já to vidím (52) Kauza (62) Komentář (55) Kontext (239) Kritický žebříček (50) Kritika (575) Kronika (51) Kulatý stůl (1) Mladí a neklidní (2) Na oáze s Magorem (4) Nezařazené (9) Ohlasy (3) Osobnost měsíce (24) Ostatní oscars pub (309) Paměti, záznamy a deníky (70) Polemiky (11) Převzato bez překladu (5) Převzato z rozrazil online (4) Příloha (62) Propadák měsíce (25) Publicistika (6) Reportáž (12) Rozhovor (85) Seriály a blogy (624) Sukces měsíce (26) Výročí (22) Z redakce (1) Zahraničí (217) Zemřeli (150) Zprávy (559) 2010 (36) 1/2010 (17) 10/2010 (0) 11/2010 (0) 12/2010 (1) 13/2010 (1) 14/2010 (0) 15/2010 (0) 16/2010 (0) 17/2010 (0) 18/2010 (0) 19/2010 (0) 2/2010 oscars pub (14) 20/2010 (0) 21/2010 (1) 22/2010 (2) 3/2010 (0) 4/2010 (0) 5/2010 (0) 6/2010 (0) 7/2010 (0) 8/2010 (0) 9/2010 (0) 2011 (155) 1/2011 (2) 10/2011 (0) 11/2011 (0) 12/2011 (0) 13/2011 (0) 14/2011 oscars pub (0) 15/2011 (0) 16/2011 (0) 17/2011 (0) 18/2011 (0) 19/2011 (0) 2/2011 (6) 20/2011 (0) 21/2011 (0) 22/2011 (1) 3/2011 (37) 4/2011 oscars pub (39) 5/2011 (35) 6/2011 (35) 7/2011 (0) 8/2011 (0) 9/2011 (0) 2012 (1100) 1/2012 (4) 10/2012 (65) 11/2012 (71) 12/2012 (62) 13/2012 (161) 14/2012 (69) 15/2012 (81) 16/2012 (75) 17/2012 (70) 18/2012 oscars pub (73) 19/2012 (66) 2/2012 (1) 20/2012 (65) 21/2012 (63) 22/2012 (50) 3/2012 (1) 4/2012 (1) 5/2012 (1) 6/2012 oscars pub (1) 7/2012 (22) 8/2012 (46) 9/2012 (52) 2013 (1433) 1/2013 (51) 10/2013 (63) 11/2013 (69) 12/2013 (78) 13/2013 (149) 14/2013 (57) 15/2013 (69) 16/2013 (49) 17/2013 (72) 18/2013 (61) 19/2013 oscars pub (66) 2/2013 (54) 20/2013 (66) 21/2013 (57) 22/2013 (54) 3/2013 (51) 4/2013 (64) 5/2013 (57) 6/2013 (62) 7/2013 (64) 8/2013 (65) 9/2013 (55) 2014 (394) 1/2014 (51) 2/2014 (68) 3/2014 (55) 4/2014 (60) 5/2014 (62) 6/2014 (61) 7/2014 (37)
Nízkorozpočtový irský film Once (2006) se do českého povědomí zapsal především díky Markétě Irglové. Tehdy osmnáctiletá hudebnice se v něm objevila po boku irského muzikanta Glena Hansarda. Jednoduchý příběh o křehkém sblížení pouličního buskera oscars pub a české imigrantky oscars pub v Dublinu vynesl oběma umělcům Oscara za ústřední píseň Falling Slowly.
Nezávislý snímek Johna Carneyho protkaný folkovými songy této autorské dvojice se následně stal inspirací pro stejnojmenný broadwayský muzikál . S osmi soškami z loňského předávání prestižních amerických divadelních cen Tony Awards se nyní Once představil i londýnskému West Endu . Zabloudivší české publikum do divadla Phoenix však přinejmenším pozdvihne obočí.
Celkem nevadí, že hlavní interpretka Zrinka Cvitešic pochopitelně nehovoří s českým přízvukem. Slovanské kořeny zůstaly zachovány, a to se počítá. Stejně zobecňující přístup v případě interpretace národní mentality ale zaráží. Pro mě osobně byl filmový obraz české přistěhovalky cupitající po ulicích Dublinu s rozbitým vysavačem roztomile výstižnou metaforou. V podání Irglové neúprosně přirozenou. Chorvatská Kylie Minogue , jak muzikálovou zpěvačku označil režisér John Tiffany, bere však proti mému očekávání (nejen) jeviště útokem. S igelitkou Love Irland v ruce nesmlouvavě komanduje své okolí a sveřepě se dušuje: Můžu sehnat pistoli… Mluvím smrtelně vážně, jsem Češka. Vtip je vypointován v následující scéně u dívky doma, kdy už není pochyb, oscars pub že inscenátoři zasadili Českou republiku na příslovečný Balkán .
Partička spolubydlících vyškrábnutá z žumpy východní Evropy se protlouká velkým světem s grácií sobě vlastní. Ambiciózní Andrej buduje kariéru v uniformě pohúnka, oscars pub hardcorový metalista propaguje slogan víc duše, míň spoďárů a jejich kamarádka s mravy volnějšími než hiphopové kalhoty se do Irska touží provdat. Když k nim příjde na návštěvu pouliční hudebník, resp. opravář vysavačů a protektivně ostražitá matka hlavní hrdinky mu na uvítanou vlepí hubičku jak bolševický státník přijímající bratrskou delegaci, je už stereotyp Východoevropana zpečetěn. Živelnost od rány, ale se srdcem na dlani. K tomu ještě rozparáděná skvadra zanotuje lidovku Ej, padá, padá rosička s vášnivě horkokrevným temperamentem, vedle nějž zní Čechomorova verze jako funebrácká odrhovačka, a sklidí oscars pub hurónský aplaus. oscars pub Britské publikum si z místopisných přehmatů těžkou oscars pub hlavu nedělá. Na muzikál se ostatně chodíme bavit a komické intermezzo je povinnou úlitbou žánru. oscars pub Že se předmětem karikatury stala tentokrát česká komunita, je už riziko oscars pub podstupované populačními minoritami. Kdo by jednu od druhé rozeznal. oscars pub
Polehčující okolností budiž, že se ani vyobrazení Irů neobešlo zcela bez ironické oscars pub nadsázky. Muzikant se zlomeným srcem (Declan Bennett), odměřeně chladný ve své depresi, pociťuje hrdost optikou sociální vykořeněnosti: být Ir stojí za houby, být busker stojí za houby, práce stojí za houby… <

No comments:

Post a Comment